Hoppa direkt till innehåll
email

Kontaktinformation

Funkar det inte som det ska?
Vid felanmälan kontaktar du i första hand din tjänsteleverantör.

Kontrollera din utrustning

Innan du gör en felanmälan kan du starta om din utrustning ? stadsnätsbox, router, dator, tv-box m.m. När du har dragit ut alla strömsladdar väntar du 10-15 min innan du kopplar in dem igen.

Så här går en felanmälan till:

  • Kontakta din tjänsteleverantör.
  • Tjänsteleverantören felsöker tillsammans med dig över telefon.
  • Tjänsteleverantören löser ditt problem eller upptäcker att det eventuellt kan vara fel i accessnätet eller fastighetsnätet.
  • Tjänsteleverantören kontaktar i sin tur stadsnätet för att göra en felanmälan.
  • Stadsnätet felsöker och lämnar besked till tjänsteleverantören med felsökningsresultat.
  • Tjänsteleverantören återkommer till dig med besked.